زودپز برقی بهتره یا گازی؟ کدام یک را بخرم؟
نوشته شده توسط : عباسی

زودپز برقی بهتره یا گازی؟

یکی از وسایل کاربردی و اساسی که امروزه در هر خانه ای یافت میشود زودپز است. زودپز برقی یا گازی به شما این قابلیت را میدهد که در مدت زمان کوتاهی بتوانید غذاهای خوشمزه‌ ای را آماده کنید. مواد غذایی مثل گوشت که مدت زمان زیادتری را برای پخت لازم دارد، با استفاده از زودپز بسیار سریع‌ تر می تواند غذا را آماده ی طبخ کند. با توجه به اینکه امروزه خانم های خانه دار در بیرون از خانه هم کار میکنند در نتیجه برای پخت غذا زمان کمی دارند از این رو داشتن زودپز برقی یا گازی بسیار کاربردی می باشد.

امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی زودپز های با کیفت تری ساخته میشود، پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا شما را در خرید بهترین مارک زودپز برقی یا گازی راهنمایی کنیم. به علاوه برای شما تشریح کنیم که زودپز برقی بهتره یا گازی؟ در اینصورت شما می توانید پاسخ سوالاتان را که کدام یک را بخرم؟ متناسب با توضیحات و راهنمایی ها پیدا کنید. قبل از اینکه بدانید زودپز برقی خوبه یا گازی لازم است با زودپز و انواع آن آشنا شوید. به علاوه فرق زودپز برقی و گازی را بدانید تا متناسب با نیاز خود یکی از آن ها را بخرید.

زودپز چیست؟

مهم ترین رکن در آشپزی به ویژه برای خانم های شاغل، سرعت عمل می باشد زیرا نمی توانند زمان زیادی را صرف آن کنند. از این رو بهترین راه حل زودپز برقی یا روگازی است که امروزه در هر آشپخانه ای وجود دارد و همانطور که از نامش پیداست به نحو شگفت انگیزی غذا را سریع و در کم ترین زمان ممکن آماده می کند. غذا هایی که زمان زیادی برای پخت نیاز دارند با استفاده از زودپز در زمان کمی و به بهترین نحو ممکن اماده می شوند. به همین دلیل از وسایل محبوب اشپزخانه هستند که هر خانمی برای آشپزی به آن نیاز پیدا می کند.

زودپز از فشار بخار آب کمک میگیرد و باعث پختگی سریع غذا می شود. غذا در یک فضای بسته و تخت فشار قرار می گیرد، از این رو سرعت پخت افزایش می یابد. حقیقتا وقتی که برای پخت از زودپز برقی یا روگازی استفاده می شود، غذا ویتامین های خود را حفظ میکند و هیچ آسیبی به ارزش مواد غذایی نمی زند. جنس فولاد یا آلومینیوم دیگ زودپز باعث می شود که ضدنگ باشد. در هنگان پخت غذا ممکن است بخار زیادی جمع شود و به آن فشار بیاید و نیاز به تخلیه داشته باشد، دریچه بخار برای چنین شرایطی قرار دارد تا بخار اضافی خارج شود. زودپز ها در دو نوع برقی و گازی که به آن روگازی نیز می گویند وجود دارد که در ادامه به بررسی انواع زودپز برقی یا روگازی و تفاوت و فرق زودپز برقی و گازی میپردازیم.

زودپز برقی خوبه یا روگازی؟

هرکدام از زودپز های برقی و روگازی ویژگی هایی دارند، اینکه بدانید زودپز برقی خوبه یا گازی؟ و تشخیص دهید کدام یک را بخرم؟ متناسب با نیاز و توان افراد فرق دارد. فروشگاه اینترنتی شیکومال در این صفحه به بررسی کارایی و راهنمای خرید زودپز برقی یا گازی می پردازد و به شما کمک میکند تا متناسب یا نیازتان انتخاب کنید زودپز برقی خوبه یا گازی؟.

زودپز برقی چیست؟

زودپز برقی : کارایی زودپز برقی راحت تر است و تنها با انجام تنظیمات اولیه، فرایند پخت غذا شروع شده و لازم به نظارت پی در پی نخواهد داشت. هنگامی که غذا کامل پخته شود و زمان آن تمام شود به طور اتوماتیک خاموش می شود و هیچ خطری شما را تهدید نخواهد کرد. با امکانات اتوماتیک زودپز برقی، به راحتی زمان لازم و میزان فشار برای غذای خود را تنظیم و بدون نگرانی از سوخت ان، به کارهای خود برسید. همچنین این نوع زودپز ها نسبت به نوع معمولی ان ها فضای بیشتری میخواهد و حجم بیشتری دارد که مقداری نگداری ان را سخت می کند. به هر حال برای افراد شاغل یا سالخورده که توان و زمان نظارت بر ان را ندارند، گزینه مناسبی می باشد. البته قیمت زودپز برقی نسبتا بالاتر است.

کارایی زودپز برقی

امنیت بالا

کارایی راحت تر

طراحی لوکس و شیک

قابلیت تنظیم زمان و فشار

قابلیت تنظیم زمان روشن و خاموش شدن خودکار

زودپز گازی چیست؟

زودپز گازی : اما اگر قصد دارید غذایی سلیقه ای اماده کنید و نیاز است به طور مداوم به ان سر بزنید، زودپز گازی انتخاب بهتری است. این نوع زودپز ها مقاومت و دوام بیشتری دارند و انرژی کمتری صرف پخت غذا خواهند کرد که در گنجایش های مختلف وجود دارند. قابلیت تنظیم فشار و زمان را ندارند و فقط می توان فشار کم و زیاد را برای ان تنظیم کرد.حجم کمتری دارد، حمل ان اسان تر و فضای کمتری را نیز اشغال می کند. از لحاظ شست و شو به نسبت راحت تر شسته می شوند. یکی از مزایای ان قابلیت سرخ کردن مواد لازم جهت پخت قبل از بستن درب ان است. سرعت پخت در زودپز های گازی به دلیل گسترده تر بودن فشار بخار، بالاتر می باشد. برای کاربرانی که دوام محصول، سرعت و نیروی بیشتر ان برایشان اهمیت دارد انتخاب بهتری است. قیمت زودپز گازی مناسب تر و مقرون به صرفه می باشد.

کارایی زود‌پز روگازی

عمر بیشتر

حمل آسان

قیمت پایین

اندازه مناسب

مصرف انرژی کم

اشغال فضای کم

قابلیت شستشو تمامی قطعات آن به آب

راهنمای خرید زودپز برقی و گازی

1-قیمت زودپز:

قبل از هر کاری میزان بودجه که برای خرید زودپز در نظر گرفته اید شما را در انتخای زودپز برقی یا گازی و اینکه کدام را بخرم راهنمایی میکند. اولین و مهم‌ترین نکته در مورد خرید زودپز برقی یا گازی توجه به قیمت آن است. قیمت نقش مهمی در انتخاب شما دارد.

2- نوع زودپز:

زودپزهای بقی یا روگازی نمونه‌ های مختلفی دارند که شما می‌توانید بر اساس نیاز خود یکی از آن‌ ها را انتخاب و خریداری کنید. برخی افراد مایل به داشتن برنامه‌ های پخت پیچیده نیستند، شرکت برای این افراد نمونه آنالوگ را طراحی کرده است ه کار با آن بسیار ساده است. برخی دیگر ترجیح می‌دهند از تکنولوژی روز دنیا بهره ببرند پس شرکت برای این دسته نمونه دیجیتال با صفحه نمایش لمسی را طراحی کرده است تا نیاز کاربر را با توجه به استاندارد‌های روز دنیا برطرف کند.

3- حجم زودپز:

شما باید با توجه به جمعیت و تعداد اعضای خانواده خود حجم زودپز خود را مشخص نمائید. حجم داخلی زودپز بر اساس واحد لیتر سنجیده می‌شود. اگر یک خانواده ۲ نفره هستید یک زودپز ۳ تا ۴ لیتری کار شما را راحتتر می کند. البته شما باید حجم آن را طوری در نظر بگیرید که زمانی مهمان دعوت می‌کنید، جوابگوی نیاز شما باشد. زودپزهای حجم بالا مثل ۷ تا ۱۰ لیتری هم در بازار وجود دارند که مناسب خانواده های پر جمعیت است.

4- جنس زودپز:

بهترین نمونه زودپز از جنس بدنه فولاد ضد زنگ با روکش استیل است. زیرا از نظر سطح ایمنی فلز فولاد مقاومت لازم را در برابر تحمل فشار دارد. از طرفی ظرفی که مواد غذایی درون آن با فشار بالا پخته می‌شود نباید دچار زنگ زدگی شود، زیرا از نظر بهداشتی مشکل ایجاد میکند و سلامتی شما را به خطر می‌ اندازد. جنس دسته زودپز هم بهتر است از ماده نسوز باشد، زیرا در بیشتر مواقع به علت گرمای زیاد باعث سوختگی می‌شوند.

5- ایمنی زودپز:

در زمان‌های گذشته که زودپز تازه اختراع می شد بر اثر گرفتگی سوپاپ و دلایل طراحی نادرست چندین نمونه از آن‌ها منفجر شد و سلامت مردم را تهدید کرد. حتی خیلی از افراد دیگر تمایلی به خرید یک بمب نداشتند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی زودپز ها و دستخوش تغییراتی شده‌اند که ایمنی آن‌ ها را تضمین می‌ کند. زودپز برقی یا گازی دارای قطع کن الکترونیکی هستند یعنی با کیپ شدن سوپاپ با مواد غذایی سیستم قطع کن عمل میکند و از انفجار آن جلوگیری می‌ کند.





:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 شهريور 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: